Menu

Proszę o kontakt
Dziękujemy!

Wiadomość została wysłana.
Nasz konultant skontaktuje sie z Tobą.

Data publikacji 03/2019

Nowa seria 3, czyli 44 lata historii

Wiosna już w pełni - pogoda się stabilizuje, a temperatury rosną. To okres w którym możemy, a nawet powinniśmy, zadbać o wygląd naszego samochodu, jednocześnie zabezpieczając go przed działaniem promieni słonecznych, soków z drzew czy odpryskami na lakierze. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji na letnią regenerację i metamorfozę naszego BMW.

G20, to nazwa seryjna najnowszego modelu BMW 3, czyli ikony wśród kompaktowych sedanów. Blisko 45 lat temu pierwsza „trójka” nadała kierunek całemu segmentowi D i ugruntowała pozycję BMW w świecie producentów samochodów osobowych. Przyjrzyjmy się zatem najnowszemu modelowi. Jaki kierunek obrało BMW projektując model z 2019 roku?

Spoglądając na siódmą generację serii 3, dostrzegamy klasyczne, charakterystyczne dla BMW linie, choć cała sylwetka wygląda bardziej dynamicznie i proporcjonalnie niż w przypadku poprzednika. Zarówno przednie jak i tylne lampy są zadziornie i już z zewnątrz informują o sportowym zacięciu pojazdu. Karoseria z pewnością może się podobać – wydaje mi się, że jest to obecnie jeden z najbardziej urodziwych samochodów w swojej klasie. Z niecierpliwością czekam na otwartą prezentację wersji Touring, która - jak dowiedziałem się z zaufanego źródła - robi ogromne wrażenie! Niestety na jej premierę przyjdzie nam czekać jeszcze kilka miesięcy.

Nowa „3” jest o ponad 7,5 cm dłuższa i 1,5 cm szersza niż poprzednik. Co ciekawe, współczesne BMW 3 rozmiarami jest bardziej zbliżone do BMW 5 E39, niż dotychczasowych generacji serii 3. Przestrzeni dla kierowcy, pasażerów i bagażu z pewnością nie zabraknie. ?

Z zewnątrz samochód zachwyca, a jakie wrażenie robi wnętrze? Przede wszystkim na uwagę zasługuje jakość wykonania. Materiały są oczywiście na poziomie premium, a wszystko jest doskonale spasowane. Deska rozdzielcza nawiązuje do wyższych modeli – serii 5 oraz 8. Każdy kierowca BMW z pewnością doskonale się tu odnajdzie, ponieważ wnętrze – co jest pewnego rodzaju tradycją u bawarskiego producenta - jest skoncentrowane przede wszystkim na kierowcy.

Dbałość o detale to jeden z wyróżników BMW

Dbałość o detale to jeden z wyróżników BMW

BMW Cockpit, czyli multimedialne centrum zarządzania samochodem został ulepszony i daje teraz większe możliwości personalizacji oraz dostosowania wyświetlanych treści do indywidualnych preferencji użytkownika. Jak twierdzi producent, sterowanie systemem operacyjnym BMW 7 zostało ulepszone również pod kątem rozpoznawania głosu. Niestety, język polski obecnie nie jest wspierany, więc nie przekonamy się jak brzmi komunikacja z samochodem w rodzimym języku.

Automatyczna skrzynia biegów

Automatyczna skrzynia biegów i centrum obsługi BMW Cockpit

Centrum obsługi BMW Cockpit



Jednak aby uczciwie ocenić samochód należy przede wszystkim odbyć jazdę testową. Najlepiej w różnych warunkach – w trasie, mieście i sprawdzając jak wykonuje się nim podstawowe manewry drogowe. W modelu testowym znajdował się dwulitrowy diesel o mocy 190 KM. Jest zrywny, dynamiczny i ekonomiczny. Dzięki niskiemu środkowi ciężkości, rozkładowi masy 50:50 oraz adaptacyjnemu zawieszeniu samochód prowadzi się jak gokart, sprawiając, że pozamiejska jazda na krętych drogach jest frajdą samą w sobie. W mieście, świetnie sprawdzają się zaawansowane systemy wspierające kierowcę. Przykładowo asystent cofania BMW zapamiętuje ostatnie 50 m przejechanych do przodu z prędkością do 35 km/h, aby w razie potrzeby umożliwić pokonanie tego odcinka wstecz. Bez najmniejszego wysiłku odbywa się też jazda autostradą lub „ekspresówką”, przy prędkościach do 210 km/h (!) asystent kierowania i prowadzenia po pasie ruchu przy aktywnym regulatorze prędkości komfortowo wspiera kierowanie w ciasnych miejscach na wszystkich rodzajach dróg, utrzymując samochód zawsze na środku pasa ruchu.

Samochód zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Zaopatrzony jest w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, co nie zmienia to jednak faktu, że podczas jazdy towarzyszy nam 45-letnia tradycja serii 3, zapewniająca kierowcy przede wszystkim przyjemność z jazdy. Warto jednak samemu sprawdzić co potrafi nowe BMW. Zapraszam zatem na wspólne jazdy testowe w salonach BMW Inchcape.

6 faktów o hybrydach PHEV
BMW - historia bawarskiego koncernu motoryzacyjnego
Hybrydy PHEV - To ma sens!
Samochód używany? Tylko w ofercie premium
Dynamiczna wymiana oleju ATF
Nowe limity emisji CO2 – czy wpłyną na wzrost cen samochodów?
×
Sprzedaj swój samochód.
Wyceń online