Menu

Proszę o kontakt
Dziękujemy!

Wiadomość została wysłana.
Nasz konultant skontaktuje sie z Tobą.

Data publikacji 10/2019

Dynamiczna wymiana oleju ATF

Choć w obiegowej opinii panuje przekonanie, że skrzynie automatyczne nie wymagają obsługi serwisowej, to w opinii specjalistów takie twierdzenie jest błędne. Nawet nowoczesne przekładnie automatyczne wymagają regularnej wymiany płynu ATF.

Skoro wymiana oleju w skrzyni biegów jest konieczna, to czym jest często pojawiająca się informacja o oleju niewymiennym, tzw. lifetime?

Oznacza to, że wymiana oleju nie jest wymagana w perspektywie zakładanej żywotności podzespołu. W przypadku skrzyń biegów jest to około 200 tys. kilometrów. Nie zmienia to faktu, że aby cieszyć się pełną sprawnością przekładni, wymiana oleju, niezależnie od przebiegu, jest istotnym procesem serwisowym.

Znajdujący się w skrzyniach biegów płyn, pod wpływem jej pracy i nie raz ekstremalnie wysokich temperatur, ulega utlenieniu, co powoduje zmniejszenie jego zdolności myjących i dyspergujących. Z biegiem czasu olej nie jest w stanie w pełni absorbować zanieczyszczeń, przez co nie spełnia już swoich założeń - oznacza to znaczne przyspieszenie zużycia elementów wewnątrz skrzyni biegów.

W związku z powyższym, serwis BMW Inchcape rekomenduje dokonywanie regularnej wymiany płynu ATF co 60 tys. kilometrów.

Tradycyjnie wymianę oleju dokonuje się metodą grawitacyjną, jednak w przypadku takiego rozwiązania zmieniana jest zaledwie połowa płynów! Reszta oleju zalega w przewodach i konwerterze. Co za tym idzie, cała procedura jest niepełna i odpowiada raczej mieszaniu nowego i starego oleju.

By temu zapobiec, zalecamy tzw. dynamiczną wymianę oleju - usługę, która dostępna jest w autoryzowanym serwisie BMW Inchcape. Gwarantuje ona wyczyszczenie całego układu olejowego, a co za tym idzie większą niezawodność podzespołów. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi przeznaczonemu do tego typu prac oraz doświadczeniu serwisantów, możemy wymienić do 98% płynu ATF, a skrzynia biegów znów może działać jak fabrycznie nowa!

Cała procedura opiera się na wypłukaniu zużytego płynu z zalegającymi osadami i zastąpieniu go świeżym olejem, zgodnym z rekomendacjami producenta. Co drugą wymianę oleju zalecana jest wymiana filtra zabudowanego w misce olejowej skrzyni biegów. Dopełnieniem operacji jest kontrola poziomu środków smarnych oraz adaptacja przekładni do nowych warunków za pomocą diagnoskopu. Dobrze przeprowadzona procedura zapewni nam wzrost płynności i komfortu zmiany biegów, poprawę dynamiki jazdy i spadek zużycia paliwa.

6 faktów o hybrydach PHEV
BMW - historia bawarskiego koncernu motoryzacyjnego
Hybrydy PHEV - To ma sens!
Samochód używany? Tylko w ofercie premium
Nowe limity emisji CO2 – czy wpłyną na wzrost cen samochodów?
BMW Motorrad G310R – przygodę czas zacząć!
×
Sprzedaj swój samochód.
Wyceń online