Menu

Proszę o kontakt
Dziękujemy!

Wiadomość została wysłana.
Nasz konultant skontaktuje sie z Tobą.

Data publikacji 05/2019

BMW X7 - luksus w nowym wymiarze

Długi na ponad 5 metrów, szeroki na 2 metry i wysoki na ponad 180 cm – to wymiary nowego BMW X7 (G07), potężnego SUV-a będącego zupełną nowością w ofercie BMW. Największy obecnie model zgrabnie połączył efektowną prezencję i komfort z wszechstronnością oraz rodzinną charakterystyką.

Nowy SUV BMW jest flagowym modelem „X”, czyli gamy samochodów z napędem na cztery koła, charakteryzujących się kompromisem między usportowionymi samochodami drogowymi a pojazdami doskonale radzącymi sobie w warunkach terenowych.

Historia modeli X sięga 1999 roku, kiedy to po blisko pięciu latach prac nastąpił debiut BMW X5 – pierwszego samochodu sportowo-użytkowego w historii BMW. Sukces nowego modelu przekonał inżynierów BMW co do słuszności obranego kierunku. W konsekwencji rok 2003 przyniósł premierę X3, będącego mniejszym bratem i pionierem nowej klasy pojazdów. Linia w kolejnych latach została uzupełniona o mocne i atletyczne X6, kompaktowe X1, młodzieżowe i zadziorne X2 oraz SUV-a coupe, klasy średniej czyli BMW X4.

Po dwudziestu latach od premiery pierwszej generacji X5, BMW postanowiło na nowo zdefiniować samochodowy luksus, uwzględniając przy tym bieżące oczekiwania klientów. Samochód miał być wszechstronny – z jednej strony rodzinny, z drugiej maksymalnie luksusowy, utrzymując przy tym sportowe zacięcie. Tak powstało X7.

BMW X7

Największy SUV, a w zasadzie - jak definiuje swoje pojazdy BMW - SAV (Sports Activity Vehicle) - zadebiutował na rynku w marcu 2019 roku. Jego produkcja (podobnie jak większości modeli X) odbywa się w amerykańskich zakładach BMW w Karolinie Południowej. Typowo amerykańskie są również wymiary samochodu. Ponad 515 cm długości to więcej niż mierzą jego najbliżsi konkurenci – Lexus LX, Mercedes GLS czy nawet Bentley Bentayga. Największy w swojej klasie rozstaw osi pozwolił na zmieszczenie trzech rzędów foteli, pozostawiając jednocześnie pasażerom sporą ilość miejsca na komfortową podróż na długich dystansach. Test na samochód rodzinny został zdany celująco!

Z zewnątrz samochód charakteryzuje się futurystycznym designem. Pomimo potężnych wymiarów X7 posiada doskonałe proporcje nadające całości elegancji. Front nowego BMW X7 dominują potężne „nerki” BMW, jakie kiedykolwiek występowały w modelach tej marki.

Imponujące rozmiary przekładają się bezpośrednio na wnętrze X7, które zapewnia nowe doświadczenie przestronności w segmencie luksusowym. Deska rozdzielcza jest przejrzysta i nowoczesna, a dzięki orientacji na kierowcę, każdy się w niej odnajdzie.

Nie sposób nie wspomnieć o jakości wykonania. Skórzana tapicerka foteli (niczym nie ustępujących tym z lotniczej biznes klasy) i obicie deski rozdzielczej, w połączeniu z drewnianymi elementami tworzą atmosferę wyjątkowego luksusu, a decydując się na opcję BMW Individual, możemy nadać wnętrzu osobistą nutę.

Przyjemność z jazdy i wsparcie kierowcy na najwyższym poziomie

X7 wyposażone jest w nowoczesne systemy jazdy półautonomicznej. Zaawansowane algorytmy przetwarzają obraz z kamer oraz czujników, oferując kierowcy wsparcie na drodze, odciążając go m.in. w monotonnych sytuacjach, takich jak korki czy powolny ruch drogowy.

Największy SUV BMW, wyposażony jest w standardzie w regulator prędkości z funkcją hamowania oraz ostrzegania przed kolizją. Samochód jest teraz w stanie rozpoznać również rowerzystów, a opcjonalny regulator prędkości z funkcją Stop & Go pozwala wyhamować samochód do zatrzymania i automatycznie (nawet po 30 sekundach!) ruszyć z miejsca, co bezpośrednio przełoży się na komfort podróżowania w korku.

Oczywiście samochód posiada również rozwiązania znane z innych modeli BMW, takie jak sterowanie głosowe czy sterowanie za pomocą gestów. W przyszłości klienci BMW będą mogli doposażać samochód w usługi cyfrowe w Sklepie ConnectedDrive i instalować je w samochodzie za pomocą zdalnej aktualizacji oprogramowania.

Najważniejsza jest przyjemność z jazdy

Sercem każdego samochodu jest jednak silnik. Obecnie X7 dostępny jest w trzech wariantach silnikowych: trzylitrowym xDrive40i o mocy 340KM; trzylitrowym, 265 konnym dieslu xDrive30d o spalaniu w cyklu mieszanym 6,5l - 6,8l (przy masie własnej przekraczającej 2,3t!) oraz 400 konny M50d, pozwalający na rozpędzenie „terenowej bestii” do setki w 5,4 sekundy! Za przeniesienie napędu w każdej wersji silnikowej odpowiada 8-stopniowa skrzynia Steptronic.

Napęd 4x4 to najnowsza generacja BMW xDrive gwarantująca dostosowany do potrzeb rozkład momentu obrotowego napędu pomiędzy przednie i tylne koła. W sytuacjach, które nie wymagają napędu na cztery koła, przekazuje go jedynie na tylne koła, co skutkuje większą wydajnością i charakterystyką jazdy bliższą limuzynom.

Wrażenie robi sprawność z jaką auto pokonuje szosy (również te bardziej kręte). Mimo rozmiarów i masy, X7 prowadzi się doskonale. Warto jednak przekonać się o tym na własnej skórze, umawiając się na jazdy testowe.

Samochód jest dostępny w salonach dilera BMW Inchape Poznań, Inchcape Wrocław oraz Inchcape Warszawa.

6 faktów o hybrydach PHEV
BMW - historia bawarskiego koncernu motoryzacyjnego
Hybrydy PHEV - To ma sens!
Samochód używany? Tylko w ofercie premium
Dynamiczna wymiana oleju ATF
Nowe limity emisji CO2 – czy wpłyną na wzrost cen samochodów?
×
Sprzedaj swój samochód.
Wyceń online