Pliki Cookie

Używamy plików cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Poprzez korzystanie z naszej strony wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na Twoim komputerze / urządzeniu. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia plików cookie. W razie wątpliwości lub w celu uzyskania szczegółowych informacji kliknij “Dowiedz się więcej”.

WARSZAWA+48 22 533 35 00
WROCŁAW+48 71 333 10 00
POZNAŃ+48 61 641 46 46
Salon WARSZAWA+48 22 533 35 00
Salon WROCŁAW+48 71 333 10 00
Salon POZNAŃ+48 61 641 46 46

Historia

sea
  • Założenie Binny & Co

    ZałożenieBinny & Co

    1799

    Założenie Binny & Co

  • 02

    1830

    Robert Mackenzie wyrusza ze Szkocji do Indii

  • 1836

    Początek Glob Livingston

  • 03

    1840

    Założenie Giman & Co

  • 1847

    Powstaje Spółka Mackinnon Mackenzie; William Mackinnon opuszcza Szkocję i rusza do Indii

  • 05

    1852

    Robert Mackenzie ginie na morzu; James Mackay rodzi się w szkockim Arbroath

  • 1856

    Początek spółki Calcutta & Burma Steam Navigation; początki Borneo Company

  • 1862

    Założenie Gray Mackenzie; Początek British India Steam Navigation (BI)

  • 1864

    Otwarcie Caldberg McGregor

  • 1865

    Założenie Gray Dawes

  • 06

    1874

    James Mackenzie dołącza do Mackinnon Mackenzie w Kalkucie

  • 1878

    James Mackay zostaje Partnerem w spółce w Bombaju

  • 1884

    Powstaje Anglo Thai (Siam Forest)

  • 1887

    Powstaje AUSN – Australlasian Steam Navigation Company

  • 1890

    James Mackay zostaje Przewodniczącym Bengalskiej Izby Handlowej

  • 1891

    Powstaje spółka Dodwell’s; James Mackay zostaje członkiem Rady Viceroy

  • 1893

    Umiera William Mackinnon

  • 1894

    James Mackay wraca do Londynu

  • 1911

    James Mackay zostaje mianowany Baronem Inchcape

  • 1914

    Rozpoczyna się Pierwsza Wojna Światowa, dochodzi do fuzji BI & P&O

  • 1918

    Koniec Pierwszej Wojny Światowej

  • 1920

    Powstaje MPC – Mesopotamia Persia Corporation

  • 1925

    Założenie Borneo Motors

  • 1929

    James Mackay otrzymuje tytuł szlachecki

  • 1932

    Umiera Lord Inchcape, stery Grupy przejmuje jego Następca

  • 1939

    Rozpoczyna się II Wojna Światowa; 2 Hrabia Inchcape umiera, Grupą kieruje Rada Tymczasowa

  • 1945

    Koniec II Wojny Światowej

  • 1948

    Trzeci Hrabia Inchcape zaczyna aktywnie zarządzać firmą

  • 1949

    Rodzina Inchcape sprzedaje pakiet udziałów w Macnell & Barry

  • 1956

    Rodzina Inchcape sprzedaje spółki z grupy Mackinnon grupie P&O

  • 1958

    Grupa Inchcape wchodzi na giełdę w Londynie

  • 1960

    Grupa przejmuje 100% udziałów w AUSN; Inchcape kupuje budynek przy St Mary 40 w Londynie i ustanawia tam siedzibę Grupy

  • 1967

    Grupa łączy się z Borneo Company

  • 1972

    Grupa nabywa spółkę Dodwell’s

  • 1973

    Grupa przejmuje Mann Egerton

  • 1975

    Grupa przejmuje Anglo-Thai Corporation

  • 1981

    Grupa przekształca się w Inchcape plc

  • 1982

    Sir David Orr zostaje Prezesem Inchcape

  • 1983

    3 Hrabia Inchcape zostaje dożywotnim przewodniczącym Grupy

  • 1986

    John Turnbull zostaje Prezesem Grupy; Inchcape sprzedaje floty transportowe

  • 1987

    Inchcape odnotowuje zysk w wysokości 100 milionów GBP (przed opodatkowaniem)

  • 1992

    Sir David Plaistow mianowany na Prezesa Grupy, Inchcape przejmuje Tozer Kemsley Milbourn

  • 1996

    Sir Colin Marchall zostaje Prezesem Grupy; Phillip Cushing zostaje Dyrektorem Zarządzającym, skupienie na motoryzacji i marketingu

  • 1998

    Grupa podejmuje decyzję o zaangażowaniu wyłącznie w działalność motoryzacyjną

  • 1999

    Peter Johnson zostaje Dyrektorem Zarządzającym Inchcape

  • 2000

    Podsumowanie pierwszego roku działalności motoryzacyjnej; Sir John Egan zastępuje Colina Marshalla na stanowisku Prezesa

  • 2001

    Przejęcie Grupy Bathes Motor w Wielkiej Brytanii

  • 2004

    Inchcape rozpoczyna działalność w Polsce

  • 2006

    Peter Johnson zastępuje Sir Johna Egana na stanowisku Prezesa; Andre Lacroix zostaje Dyrektorem Zarządzającym Grupy; Ogłoszenie Strategii Customer 1st; Początek wdrożenia Programu Inchcape Advantage Grupa ogłasza decyzję o zakupie UK European Motor Holding; Inchcape ogłasza ekspansję na rynek w Rosji; Marcin Słomkowski zostaje Prezesem IMP

  • 2008

    Początek globalnego kryzysu finansowego; Inchcape ogłasza plan działania w sytuacji kryzysowej i ustanawia „Pięć Priorytetów”; Inchcape publikuje książkę „Pioneering Spirit”

  • 2009

    Inchcape ogłasza prawo poboru akcji o wartości 234 milionów GBP; Peter Johnson przechodzi na emeryturę; Ken Hanna zastępuje go na stanowisku Prezesa; Otwarcie nowego salonu BMW & MINI oraz HQ w Warszawie

  • 2010

    Inchcape odnotowuje bardzo dobre wyniki finansowe i rekordowe poziomy przepływów pieniężnych pomimo kryzysu ekonomicznego w 2009

  • 2012

    Otwarcie nowego salonu BMW & MINI we Wrocławiu

  • 2013

    Inchcape przejmuje Grupę Trivett – największą grupę na rynku motoryzacyjnym w Australii; Inchcape otwiera wzorcowe punkty dealerskie w Ameryce Południowej, Chinach i Rosji

  • 2014

    Otwarcie nowego salonu MINI & BMW Motocykle w Warszawie

  • 2015

    Stefan Bomhard zostaje nowym Dyrektorem Zarządzającym Grupy Inchcape

Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Wyrażam zgodę na świadczenie usług drogą elektroniczną.